Rikkis DPF filter tõstab sõiduki kütusekulu ja vähendab võimsust
Mootoriõlisse lisandunuv kütus vähendab õli kvaliteeti ja tõstab kogust.

MIS ON DPF?

See on Eesti keeles Diisli Tahmaosakeste Filter ehk kübemefilter, rahvasuus ka tahmafilter. Prantsuse autode peal võib kohata ka lühendit FAP (Filtre à particules).

See on osa auto heitgaaside süsteemist, mis puhastab heitgaasid nõutavale EURO normidele. Kui katalüsaator puhastab heitgaase keemiliselt, siis tahmafilter püüab ja hoiab eneses diisli tahmaosakesi seni kuni mootori aju poolt tuleb käsklus tahmafilter kogutud osakestest tühjaks põletada.

Enamasti suudab kübemefilter kinni pidada ca 80% osakestest, parimatel juhtudel aga kuni 100%.

Kuidas DPF töötab?

Lisaks kahjulike heitgaaside tavapärasele katlalüütilisele neutraliseerimisele kogub DPF enesesse diisli põlemata tahmaosakesi kuni ettemääratud tasemeni.

Ületades ettemääratud taseme, hakkab kübemefilter end tühjaks põletama (DPF regeneration). Selle protseduuri ajal tõstetakse heitgaaside temperatuuri tahmafiltri sees 500-600 C-ni selleks, et kogutud tahmaosakesed täielikult ära põleks.

DPF mõju kütusekulule

Kübemefilter kui filter kujutab endast takistust heitgaaside voolule ning tekitab vastusurvet. Olgugi, et tootjad on oma katsetustega filtri voolutakistuse võimalikult väikseks viinud, omab ta siiski küllaltki suurt takistust eriti kui arvestada, et väljalaske süsteemis on lisaks tahmafiltrile ka katalüsaator.

Fakt on see, et igasugune mootori tööd ülemäära takistav tegur kasvatab mootori kütusekulu. Lisaks suureneb kütusekulu ka DPF-i tühjendamise ajal, sest põletuseks vajalik kõrge temperatuur saavutatakse väljalasketakti ajal lisa kütusekoguse silindrisse pihustamisega. Suur osa sellest kütusest jääb silindri seinte külge ning kolvirõngaga tõmmatakse see karterisse, kust see rikub õli (õlitase tõuseb).

Miks vajab DPF vahetamist?

Mootori võimsuse vähenemine

Regulaarselt tekkiv heitgaasi suitsusus

Kõrgenenud kütusekulu

Tühikäigu ebastabiilsed pöörded

Õli taseme tõus mootoris

Ebaloomulik, sisisev heli

DPF-filtri kujuline märgutuli

Sagedane DPF filtri läbipõletusprotsess

Probleemi tõhus lahendus

Kas filtri vahetus margiesinduses? Sellisel juhul peab arvestama kahe asjaoluga: kõrge hind (1500-6000€) ja garantii puudumine, et uus filter töötab efektiivselt vähemalt 100 000 km.

Sunnitud regenereerimise käivitamine tehasediagnostika abil füüsiliselt kulunud tahmafiltri puhul on mõttetu tegevus millega koormatakse tarbetult mootorit ning rikutakse mootoriõli.

Tahmafiltri eemaldamine toimib vaid koos programmi eemaldamisega, mis nõuab mootori juhtprogrammi muutmist tahmafiltrita töötamise režiimile.

Seepärast ei tasu filtrit välja lüüa ilma DPF-funktsiooni väljalülitamiseta mootori juhtimisploki programmis.

Meie pakume DPF filtri probleemide lahendust soodsaima hinna eest.

Võta meiega ühendust ja teeme sulle pakkumise!

TOP